Powered By Blogger

Sunday 11 January 2015

Нищо и Никой

 Някъде никой и нищо

Колко е хубаво някъде да си никой. 
Да слушаш непознатата реч от нищо и никой. 
Бълбукащо шепнещи фрази и речи, 
а после да кажеш: Благодаря, 
че съм някъде никой и нищо, 
и не знам понеже съм някой. 
Бохем, приключенец, странстващ поет, 
някъде някой, нищо и никой. 
Откриваш света, откриваш речта, 
откриват  те тебе, завиват те с поглед 
когато небрежно заспиваш на някоя пейка. 
А някак е неизбежно да те попитат:
 „Хей! Откъде си?”. 
А ти безметежно да се замислиш
 отвръщайки „Знам ли. 
Аз просто съм някъде никой,
 нищо и никой”. 

Безгрижно създаваш хора, улици, сгради, 
площади и даваш ...и даваш, 
раздаваш от своята свобода – младост.
Заравяш иманета в душите на минувачите. 
Бездушните правиш на цветни дъги, 
а те молят те „Кради, открадни си от моя излишък, 
защото аз вече не съм предишния”.  
А ти знаеш, че нищо и никой си, 
но с радост подреждаш философските схеми, 
наместваш неволно човешки системи 
и къпеш  душите в песни безтелесни. 
Окъпваш ги с вечните песни! 
Кръщаваш ги в музикалните звуци, 
благославяйки с „Весела нощ!”. 
Защото си някъде никой, нищо и някой, 
но нужен на всеки во веки!



Братислава 02. 10. 2010 г.

No comments:

Post a Comment